Salam Pictures, Images and Photos

CikLebah: Amender la depa nie...

Assalamualaikum semua…

Apa khabar kawan-kawan? CikLebah harap semuanya sihat sejahtera dan ceria selalu.

Ish..ish..ish...Apa lah nak jadi dengan sebahagian kengkawan kita sekarang nie kan..Sanggup menipu untuk kepentingan peribadi mereka. CikLebah tak sedap hati bila dapat berita tentang penyalahgunaan nama SRC kita untuk buat program haram.

Kesian kat bekas Presiden MPP kita, Sdr. Adib Hatim. Beliau yang takder kena-mengena dengan program tersebut diganggu hampir setiap hari oleh pelajar-pelajar yang berminat nak pergi program tersebut. Mereka sangkakan program SRC, rupa-rupanya, SRC sendiri pun tak tau program nie.

Lebih memeranjatkan, peserta dijanjikan dengan bayaran elaun RM 50 setiap hari. Wow! Lumayan!! Mana depa dapat duit benyak-banyak yer?? Ish..konpius CikLebah..Tak hairanlah bila ada kengkawan CikLebah yang beritahu program ini mendapat tajaan luar.

Yang peliknyer, apa tujuan depa guna nama SRC?? Kenapa tak guna jer terus nama Wawasan Club atau GPMS?? Pelik.. pelik.. pelik.. Hehe...depa tak sabar nak jadi SRC kot.. Hehehe.. Amender la depa nie..

Nasihat CikLebah kepada depa-depa nie, jangan lah menipu lagi lain kali. Tak baik.. Kalau nak buat program, buatlah betul-betul. Guna nama sendiri. Kalau Aspirasi guna nama Aspirasi. Kalau REVO guna nama REVO. Kalau UMNO, gunalah nama UMNO.

Bye kawan-kawan.. Wassalam. =)

8 comments:

  1. Anonymous says

    mne cik lebah tahu wawasan n gpms nyer program..cik lebah ad pasang spy ek..atau pun cik lebah join same..??..
    betul ker dapat elaun rm50 setiap hari..byak 2...sape yg xnak...nape la xda org ajak saya pegi...tp,btul ke rm50 SETIAP HARI?????cik lebah pasti????


    Harapan Online says

    Hehe..CikLebah lah yang jadi spy.. :) CikLebah kan boleh terbang. ;) CikLebah ikut depa nie sampai ke Chenderoh nu. Hehe.. Apa tak pasti plaknye..Depa siap ajak budak jentera Aspirasi USIM lagi join program depa nie.. Ish.. Ish.. Ish..


    Anonymous says

    nak tau cite sebenar tanyelah s-dev,sbb setau patik program tuh bukan program kelab wawasan,mmg ade budak wawasan yg pergi, dah diorang dijemput, lgpun diorang bukan dtg atas kapasiti wawasan, mmg ade budak aspirasi dlm wawasan club, n ade gak budak wufi n pembangkang dlm wawasan, siap president wawasan skang pun org kuat pembangkang...

    jgn disalah erti ape itu wawasan club, ahli aspirasi mungkin ahli wawasan, ahli pun mungkin wawasan, tp wawasan bukan wufi mahupun aspirasi

    p/s:maaf statement x rasmi, nak statement rasmi bleh email di info@wawasanclub.com

    wawasan bekerja dengan riang


    Anonymous says

    kdg2 diaorg ni main hentam kromo je...serkap jarang. kena xkena suku kira.. ye dok??


    Anonymous says

    Saya merujuk kepada risalah ‘haram’ yang disebarkan secara meluas di UIAM; HARAPAN, edisi 2 sem 2 2008/2009 yang diterbitkan pada 24 Disember 2008 yang mendakwa GPMS Caw Khas UIAM terlibat dengan satu program yang dijalankan pada 18 – 21 Disember 2008 bertempat di Kem PLKN Desa Rimba, Chenderoh, Kuala Kangsar.

    Untuk pengetahuan semua, GPMS UIAM telah diamanahkan untuk menjadi Jawatankuasa Pelaksana Persidangan Agung Tahunan GPMS Kebangsaan kali ke-54 bertempat di Institut Amuniddin Baki (IAB), Genting Highlands. Seluruh kepimpinan GPMS UIAM beserta ahli-ahli yang terlibat telah bertolak ke IAB pada hari Khamis, 18 Disember 2008. Persidangan tersebut hanya berakhir pada 21 Disember 2008.
    Sebagai Yang Di-Pertua GPMS UIAM, mewakili seluruh kepimpinan GPMS UIAM, saya menafikan sebarang penglibatan GPMS UIAM dalam apa jua program lain selain Persidangan Agung Tahunan GPMS pada tarikh yang disebutkan.

    Mengaitkan GPMS dengan program tersebut (seperti yang didakwa HARAPAN) adalah satu fitnah yang tidak patut dilakukan oleh pihak yang mendakwa memperjuangkan Islam sebagai wadah utama mereka.

    Dalam disiplin kewartawanan, terdapat lima perkara asas yang perlu di penuhi; kenapa, bagaimana, di mana, siapa, dan bila. Kesemua perkara tersebut mesti dipenuhi, dan krew penulisan HARAPAN dilihat masih belum mampu memenuhi tuntutan asas tersebut.

    Adalah diharapkan agar pihak editorial harapan memastikan kesahihan berita yang dilaporkan pada masa hadapan dan tidak melaporkan sesuatu bermotifkan politik kampus yang sempit semata-mata.

    Laporan mengenai Persidangan Agung Tahunan GPMS kali ke-54 di Institut Aminuddin Baki, Genting Highlands akan di terbitkan melalui Wadah Siswa dalam masa terdekat.

    Sekian.

    BELAJAR TERUS BELAJAR

    MOHD REDZUAN BIN MOHAMED YUSOFF
    Yang Di-Pertua,
    GPMS Caw Khas UIAM
    012 – 664 6907


    Anonymous says

    Apersal la wufi ni ske sangat menyebarkan fitnah merata-rata.. dah la penulisan dia tahap tahi anjing. Tak intellectual langsung..

    CIK LEBAH??

    Macam juru gosip kat majalah2 hiburan plak..

    Ni lah tahap pemikiran orang2 WUFI.

    Tahap JAMBAN


    Anonymous says

    askum, direct to harapan writer...
    plz make sure that your information bebetol benar.. jangan maen sebat je...
    Macam mane la dinamakan ISLAM, tapi Fitnah berleluasa..
    acct ak agak pelik la tgk harapan.. x abes2 kutuk wawasan n gpms...
    pelik gile.. ape la salah derang tu..
    OR WUFI sendiri yang takut ngan derang yang senyap je...

    Ape2 pon, pintu taubat masih terbuka... sila2 lah eh... paham2 sendiri...

    One more, Kenapa WUFI x pnah nak tunjuk muke anda sebenar... Sume maen kat blakang je.. tau2 je HARAPAN FITNAH kuar...

    Whut Eva....

    CikLebah yang budiman.... don't be so naughty larrr.... kang tekena sengat sendiri nnti...

    Bye.. Salam...

    Pringles(WildSpice)


    ku lihat hijau says

    respon to "WUFI-GAY BOY"...lawaknya bila dia nak bercakap mengenai 'intellectual'.klw tgk kpd bahasa dan ayat yang digunakan,siapa sebenarnya yang tahap "JAMBAN" ni???konfius konfius.baling batu,kena muka sendiri la.JGN MARAH.{1:-)


>>Followers